Letters op het lijf





tussen taal en beeld

tatoeage


Typografie op T-shirts

Even uiteenlopend en divers als de teksten zelf.


Je bent wat je draagt
Via uitgekiende marketingtechnieken worden kledingmerken gelieerd aan een lifestyle.

Levi's is er ooit mee begonnen de naam prominent op de broeken te zetten.
Esprit, Gucci, Men, Polo, DKNY en Versace kunnen volstaan met een logo om mensen het gevoel te geven er bij te horen.



We laten ons manipuleren door brandmanagers, dat zijn sluwe personen die een merk, of je wil of niet, in je geheugen stampen..
Bovendien is de drager van zulke kleding een onbetaalde wandelende reclamezuil.




omhoog

 

 



Vroeger waren het de prostituees en zeelieden die een tattoo hebben laten zetten.
Tegenwoordig blijken de meest keurige mensen er een te hebben
. Tegelijkertijd verdienen de plastische chirurgen veel geld aan het het weghalen van een tatoeage met een laserstraal.


Stonehenge



Liefhebbers van literatuur

I love books. I always carry one with me



Een stukje tekst uit je lievelingsboek op je arm.

Maar als er nieuwe lievelingsboeken bij komen kom je armen te kort.



In de film The Pillow Book, van Peter Greenaway wordt het lichaam gebruikt als een schrijfbloc.
De hoofdrolspeelster laat haar lichaam beschrijven door haar minnaars en dat leidt tot weergaloos mooie vormen van Japanse en Engelse kalligrafie.





Op voetbalshirts vormgeving van rugnummers isbelangrijk. De scheidsrechter fluit naar een nummer en niet naar de mens achter het nummer.




Shirtreclame
rukt bij wielrenners op. Hun kleren zijn bezaaid met boodschappen. De winnende reclamezuil juicht.




Gladde pakken
flitsen over het ijs. Op de zwoegende lichaamsdelen de naam van de sponsor en nooit van de schaatser.




Sportverslaggevers
en juichende fans willen in een vechtende kluwen ijshockeyers weten wie er wie met zijn stick op de kop mept anders is de lol er af.







orale taal

15 11 2017